Monday, September 01, 2014

Jalaanalüüs - #100blogipäeva (67/100)

Augusti alguses tegi Rademar mulle taaskord põneva pakkumise. Mulle anti võimalus teha tasuta jalaanalüüs Rademari spordipoes ja pakuti minu jala järgi "voolitud" FootBalance sisetaldasid.

Jalaanalüüsi on võimalik teha tasuta Rademari spordipoodides* üle Eesti. Tore on veel see, et jalaanalüüsi tegema minnes ei ole vajalik eelnevalt aega kokku leppida. 

Jalaanalüüsiks tuleb paljajalu astuda huvitavale klaasist mõõteriistale, podoskoobile ning seejärel hinnatakse podoskoobi ja arvuti abil jalatüüp ja jalavõlv. Tehakse jalgadest pildid seistes ja poolkükis, mille järel võrreldakse pilte etteantud standarditega. Analüüsimine koos müüjapoolsete selgitustega võtab aega ca 5-10 min.


Seisan podoskoopial

















Jalgade analüüsimine arvutis































Peale jalanalüüsi saadetakse kokkuvõtlik iseloomustus jalgadest pdf-failina e-mailile. Pärast kuu aega ootamist ei olnud jalgade iseloomustus minu elektroonilisse postkasti veel jõudnud, mistõttu võtsin ette järjekordse käigu Rademari poodi, kus tehti mulle uus analüüs ja seekord kulges kõik viperusteta. Aitäh, müüja Kristel!



e-mailile saadetud jalaanalüüsi kokkuvõte

















Sain jalaanalüüsi abil teada, et mul esineb ülepronatsioon. See tähendab, et minu pahkluud liiguvad sportimise ajal rohkem sissepoole kaldu. Pildilt on näha, et vasak jalg on rohkem proneeritud sissepoole kui parem. Ilmselt see ongi põhjus, miks esinevad seesugused ebamäärased valud sääre sisemisel pinnal. Sisetaldadest on sellise jalgade väärasendi puhul väga abil. Sisetallad aitavad ennetada vigastusi, vähendavad valu ja tõstavad üldist sooritusvõimet.

Lisaks sellele on mul kõrge jalavõlv, mis võib olla kannavalude põhjuseks. Kõrge jalavõlvi korral on samuti abi toestavatest sisetaldadest.


Mina soovitan jalaanalüüsi kõigile, kes tegelevad jooksmise, käimise või muu spordialaga. Varajane kõrvalekallete avastamine võib aidata vältida vigastuste ja edasiste lisakulutuste teket.

* Jalaanalüüsi on võimalik teha järgmistes Rademari poodides: Pärnu Kaubamajakas, Tartu Lõunakeskuses, Rakvere Põhjakeskuses, Tallinnas Rocca al Mare keskuses, Tallinnas Järve keskuses, Tallinnas Postimaja keskuses

PS: Homses postituses räägin lähemalt FootBalance sisetaldadest!

4 comments:

Kätlin said...

Ka seal teinud seda. Sellest oli palju kasu. Asjalik ekspert oli ka, kes soovitas väga hea sussi jalga. :)

Miina said...

Tõepoolest, väga asjalik analüüs. Hetkel kaalun kai uute (minu jalale sobivate) jalanõude ostmist ;)

Cessu said...

Pole tänu väärt! Tore, et oma valule leevenduse said! :)

Miina said...

Olen jah superhüper rõõmus, et sain valule leevendust ;)