Monday, August 04, 2014

Minu spordikell - #100blogipäeva (48/100)

Minu Garmin Forerunner 110; allikas

























Mõni aeg tagasi tahtsin rääkida oma toredast spordikellast Garmin Forerunner 110. Ühel õnnetul päeval (2,5 näd tagasi) kustus äkitselt mu spordikella ekraan ja ükski nupulevajutus teda ei äratanud. Pikemalt kirjutasin sellest juhtumist siin. Õnneks kasutades mitmeid Internetist leitud valuvõtteid ärkas mu kellake ellu. 

Enne seda juhtumit oleks postitus spordikellast kõlanud nagu üks suur kiidulaul, aga see pisut komplitseerib olukorda.

Garmin Forerunner 110 soetasin 2013.a jaanuaris. Enne seda oli mul Polar F6, mille muretsesin endale minu jooksmise teekonna algusaastail. Tol ajal tahtsin ma head spordikella ja tähtsaks pidasin eelkõige stopperi olemasolu, pulsi mõõtmise võimalust ja muu polnudki nagu oluline. Polar F6 ostsin Sportlandist 2005.a (?) aastal. Tol ajal maksis see kell 1700 krooni, mis tundub hetkel üüratu summa olevat sellise kella kohta. Häiris mind see, et pulsianduri ja kella vaheline ühendus sageli katkes jooksmise ajal. Lõpuks tüütas mind see pulsianduri jant ära ja siis hakkasingi pulssi jälgimata jooksma ja igal jooksul andsin endast 100%. Ei soovita!

Minu vana kell Polar F6; allikas



















Mida rohkem ma spordivõistlustel käisin, seda enam sain aru, et ainult pulsi ja aja mõõtmisest jääb väheks. Tahtsin teada jooksmise tempot ja läbitud vahemaad. Oli aegu, kui ma mõõtsin Googlemapile sarnasel kaardil joonlaua abil läbitud distantsi pikkust. Oli see vast ajakulukas teguviis.

Enne kui kella ostsin, küsisin ja kuulasin arvamusi poodidest, inimestelt ja foorumitest erinevate kellade kohta. Sõelale jäid Garmin Forerunner 110 ja Polar RS300X (koos GPS-ga). Isegi Gätlyle kirjutasin seoses kellaostuga. Temal oli Polar RS300X ja temagi kaalus uue kella muretsemist.

Õnneks tuli minu ellu 1,5 aastat tagasi Garmin spordikell. Ostsin selle Eestist Garmin GPS-nimelisest e-poest. Enne ostu uurisin ja puurisin veel, kas on tegemist usaldusväärse kohaga.

Garmin Forerunner 110 plussid:
  • sisseehitatud GPS-andur (ei ole vaja lisavidinat kaasas kanda/osta nagu Polar RS300X puhul oleks pidanud)
  • väga mugav andmete ülekanne Garmin Connect leheküljele, mille abil teen nädala kokkuvõtteid ja jälgin üldse oma arengut (minu vana Polar kellaga pidi käsitsi treeningu andmed kandma veebipäevikusse)
  • mõnusa suurusega (ei ole tegemist väga maskuliinse kellaga; sobib kanda ka igapäevaselt; ei jää ette; ei ole raske)
  • pulsiandur töötab väga hästi (tugev pluss võrreldes minu vana kellaga)
  • ma saan jälgida jooksutempot, distantsi pikkust (see on olnud väga oluline just pikemate trennide puhul)
  • väga lollikindel kell (kellal on ainult 4 nuppu ja lihtne kasutada)
  • teiste GPS kelladega võrreldes oli kell soodne (maksis toona 172 euri)
  • ei ole vaja lisavidinaid (nagu mainitud GPS-andur, andmete edastamise vidin jne nagu Polari puhul; ja see oleks olnud lisakulu)
  • laadimisvõimalus - kui aku on tühi, siis on võimalik seda laadida arvuti või laadija abil
Garmin Forerunner 110 miinused:
  • siseruumides (jõusaalis, ujulas) ei leia kell satelliite - ei mõõda distantsi/tempot
  • veekogus ujudes kaotab vee all satelliidid - ei mõõda distantsi/tempot
  • peab sagedasti laadima - kell peab kasutamata ~ nädala vastu, intensiivsel kasutamisel 3-4 päeva
  • nõme juhtum kellaga (millest rääkisin postituse alguses)
  • kui taevas on pilves, otsib kell satelliite väga kaua (talvel hakkab külm ja jooksuisu läheb mööda)
  • ei ole võimalik erinevaid treeningplaane, eesmärgile suunatud trenne sisestada ja neid kasutada
  • kallis (võrreldes mobiiltelefonide jooksuappidega, mida saab laadida tasuta ja efektiivselt treeningvahendina kasutada)
Aga kokkuvõttes võib öelda, et ma olen oma kellaga siiski väga rahul ja uut kella ei plaani ma lähiajal soetada!

2 comments:

Kätlin said...

Hei!Kasutan aasta aega forerunner 210 ja olen enam-vähem rahul. Suurimad miinused on: signaali saamist peab tihtipeale ca 5 min ootama. Jõuan tavaliselt 800-1000m selleks ajaks joostud - niisama ei taha ka passida. Siis arvutisse tõmmates on raskusi ühenduse saamisega. Pean hoolikalt sättima, et ta kella ära tunneks.

Muidu pulsi leidmisega probleeme pole, distants tundub adekvaatne. Muus osas olen väga rahul. Ma täpselt ei mäleta, mis 110 ja 210 vahe oli..äkki intervallide funktsioon?Ja midagi veel. Menüüdes navigeerimine on ka kohati segane. See võib puhtalt minu isiklik traagika olla. :)

Usun, et tegid hea investeeringu ja teenib sind kaua!

Miina said...

Heihei! Unustasin jah kirjutada, et mul on ka trennide kellalt arvutisse laadimisega olnud tõsiseid probleeme. Viimasel ajal enam mitte nii väga.

Minu teada oli Garmin forerunner 210-ga võimalik siseruumides distansi ja kiirust hinnata ja võib-olla ka see intervallide funktsioon.

Ma loodan, et meid mõlemaid teenib Garmin pikka aega ;)